Pages

Thursday, December 11, 2014

#wearablemedicalsensors #OLED ... #OPD #ucberkeley #research #engineering #technology #berkeleyresearch

Organic electronics could lead to cheap, wearable medical sensors

UC Berkeley researchers have created a pulse oximeter, commonly used to measure heart rate and blood oxygen levels, using all organic materials instead of silicon. The advance could lead to cheap, flexible sensors that could be used like a Band-Aid.

Learn more at http://bit.ly/1DbZUvf.

#ucberkeley #research #engineering #technology #berkeleyresearch
Leggi tutto  ·  Traduci





Red Green OLED
(white) OPD

http://it.wikipedia.org/wiki/OLED
OLED è l'acronimo di Organic LightEmitting Diode[1] ovvero diodo organico a emissione di luce.
Tecnologia che permette di realizzaredisplay a colori con la capacità di emettere luce propria: a differenza dei display a cristalli liquidi, i display OLED non richiedono componenti aggiuntivi per essere illuminati (i display a cristalli liquidi vengono illuminati da una fonte di luce esterna), ma producono luce propria; questo permette di realizzare display molto più sottili e addirittura pieghevoli e arrotolabili, e che richiedono minori quantità di energia per funzionare.
A causa della natura monopolare degli strati di materiale organico, i display OLED conducono corrente solo in una direzione, comportandosi quindi in modo analogo a un diodo; di qui il nome di O-LED, per similitudine con i LED.

[...]

Optical path difference corresponds to the phase shift which happens between two previously coherent sources when passed through different mediums. For example a wave passed through glass will appear to travel a greater distance than an identical wave in air. This is because the source in the glass will have experienced a greater number of wavelengths due to the higher refractive index of the glass.

No comments:

Post a Comment

Mia libreria

Followers

My site is worth